با گسترش و پیشرفت تکنولوژی، تعداد کاربران اینترنتی در سال های اخیر به شکل فزاینده ای افزایش داشته است. علاوه بر این، با افزایش تعداد کاربران اینترنت، تعاملات اینترنتی نظیر ارتباطات، فروشگاه اینترنتی نیز افزایش چشمگیری پیدا کرده است. در نتیجه این رشد سریع، باعث شده تا خرده فروشان و کسب و کارهای کوچک نیز وارد عرصه رقابت شده و به ارائه خدمات و محصولات خود از طریق اینترنت (سایت) بپردازند.
یکی از راههای سبقت گرفتن در این رقابت، اولاً داشتن وب سایت با طراحی مناسب است. ثانیاً استراتژی های طراحی سایت که تأثیر بسیار شدیدی در گرفتن تصمیمات مربوط به خرید و فروش و تعاملات تجاری در کسب و کارهای کوچک و بزرگ دارد. به طوری که روزانه میلیون ها دلار در فضای آنلاین تبادل می شود.
فرض کنید صفحه ای که الان در حال خواندن آن هستید صفحه ای بی روح بود، یک صفحه کاملاً سفید بدون هیچگونه رنگ و لعاب! یا صفحه ای با پس زمینه سیاه و بدون تصویر.با این حال، آیا حاضر به ماندن در چنین سایتی هستید؟ مشتری یا بازدید کننده سایت شما هم دقیقاً همین حس و حال را خواهد داشت. علاوه بر این، اگر سایت شما چیدمان و طرح زیبایی داشته باشد مشتری دوست ندارد دست از گشت و گذار در سایت شما بر دارد. در نتیجه، اگر سایتی خسته و بی روح و بدون استایل داشته باشید مشتری سریعا سایت شما را ترک خواهد کرد.
وب سایت شما به عنوان مهم ترین و آشکار ترین نمای کسب و کار شما در فضای مجازی و محیط اینترنتی است.
وب سایت شما، نسبت به کسب و کارتان می تواند تأثیر بسزایی بر دید مردم داشته باشد. در واقع کاربران اینترنت و مردمی که در فضای مجازی هستند، به همان صورت که وب سایت شما را می بینند، کسب و کار شما را تصور می کنند. پس طراحی سایت، موضوعی فراتر از زیبا ساختن سایت است. با این وجود، طراحی سایت تنها به معیارها و عناصر زیبایی نظیر رنگ، فونت و لایه ها خلاصه نمی شود بلکه برنامه ریزی سایت، پیغام رسانی آن و کارایی و قابلیت استفاده سایت را نیز شامل می شود.
برای طراحی سایت خود، علاوه بر طراحی زیبا و مناسب، عملکرد مناسب و کاربر پسند بودن آن را نیز بررسی کنید و بین این دو تعادل ایجاد کنید.
برداشت اول کاربر از سایت شما و اولین تأثیری که سایت شما در بیننده دارد بسیار مهم است و باید از قانون “دو دهم” در نوشتن محتوا استفاده کنید.
طبق تحقیقات دانشگاه علوم و تکنولوژی میسوری بر روی معیار های مهم در طراحی سایت که در ماه فوریه سال 2012 منتشر شد، دو دهم ثانیه بیشترین مدت زمانی است که طول می کشد تا اولین تأثیر بر روی شخص بازدید کننده از طرف سایت شما اعمال شود. پس در واقع اولین برداشت شخص از سایت شما حداکثر در دو دهم ثانیه اتفاق می افتد.
در نتیجه هرچه بازدیدکنندگان مدت زمان بیشتری را در سایت شما بگذرانند، نشان دهنده آن است که بیشتر از سایت شما لذت برده اند.
نکته مهم
اگر طراحی سایت یا فروشگاه اینترنتی شما مناسب نباشد، ممکن است که کاربران و بازدیدکنندگان را در یک چشم به هم زدن به سایت رقیبان شما هدایت کند. در واقع با طراحی بد یک وب سایت، بازدیدکنندگان وادار به ترک وب سایت شما و بازدید از وب سایت دیگری می شوند که احتمالاً رقیب شما هم هست.
اگر طراحی سایت شما جذاب نباشد و نتواند کاربران و بازدیدکنندگان را به چرخیدن و بازدید کردن بیشتر از سایت شما تشویق کند، دیگر هیچ اهمیتی ندارد که شما چه خدماتی ارائه می کنید. در نتیجه، حتی اگر شما خدمات و محصولاتی را عرضه کنید که مشتری می خواهد و به آن نیاز داشته باشد، کاربر سایت شما را ترک خواهد کرد.
تیم ITProPlus مفتخر است تا در زمینه های مختلف طراحی سایت، سایت شخصی، فروشگاه اینترنتی، تجاری و … به مشتریان خود خدمت رسانی کند.
پکیج های طراحی
سایت اقتصادی
مناسب برای کسب و کار های کوچک-
سیستم مدیریت محتوا وردپرس
-
نصب قالب آماده
-
مدیریت منوی سایت
-
طراحی واکنش گرا
-
بخش وبلاگ و خبر
-
نظردهی کاربران
-
معرفی شبکه های اجتماعی
-
دامنه IR
-
1 ماه پشتیبانی رایگان
سایت چندمنظوره
مناسب برای شرکت ها، اشخاص و ...-
همه ویژگی های اقتصادی
-
طراحی قالب اختصاصی
-
طراحی انواع صفحات
-
گالری تصاویر و اسلایدر
-
طراحی سئو فرندلی
-
چت آنلاین
-
افزایش سرعت لود
-
سایت چندزبانه (یک زبان اضافه)
-
2 ماه پشتیبانی رایگان
سایت فروشگاهی
مناسب برای داروخانه ها، فروشگاه ها و...-
همه ویژگی های چندمنظوره
-
فروشگاه ساز ووکامرس
-
تعریف و دسته بندی انواع محصول
-
جستجوی پیشرفته
-
اتصال به درگاه بانکی
-
انواع روش های حمل و نقل
-
انواع کوپن تخفیف
-
پروفایل کاربری
-
3 ماه پشتیبانی رایگان